In Control=

Uitvinden en kennis van anderen gebruiken

Uw organisatie heeft een product(/dienst) ‘uitgevonden’ waardoor u de wereld iets ‘speciaals’ te bieden heeft.

Anderen hebben hun speciale uitvinding. Maak gebruik van deze kennis om uw product speciaal te houden.

In control= weten dat wat u vandaag verdient niet morgen een verlies blijkt te zijn.

 

In een methode beschreven, met meer woorden:

Een organisatie vormt een delicate balans tussen een verscheidenheid aan belanghebbenden zoals Klanten, Leveranciers, Aandeelhouders, Media, Personeel, Toezichthouders.

Op basis van een maatschappelijk streven, zoals een moreel doel of de winstgevendheid, vormen inkomsten en uitgaven de levensvatbaarheid van een organisatie.

Wanneer ‘In control’ op een kwalitatieve manier wordt gebruikt is het een praktische manier om met risico’s om te gaan. Het mag geen keurslijf worden om iedere vorm van innovatie en creativiteit te belemmeren.

Voorspelbaarheid van de inkomsten en uitgaven is waar ‘in control’ om draait. Het doel is om een aanvulling te zijn op het gezonde verstand, niet om ‘zoveel mogelijk te beheersen’.

De kwaliteit van informatie wordt grotendeels bepaald door de snelheid waarmee het beschikbaar is en bruikbaar is op het moment dat het nodig.

Hiervoor is het nodig dat gegevens en afspraken niet alleen verzameld worden, maar ook verwerkt worden op een manier dat ze kunnen ondersteunen op het moment dat keuzes gemaakt moeten worden.